YouTube kanalınız için yaratıcı stratejiler geliştirmek, izleyici kitlenizi genişletmek ve içeriklerinizin etkisini artırmak için önemlidir. Özgün ve ilgi çekici içerikler üretmek, izleyicilerinizi kanalınıza bağlamak ve sık sık geri gelmelerini sağlamak için kritik bir adımdır. İçerik planlamanızı stratejik bir şekilde yaparak, markanızın tutarlılığını korurken, farklı dillerde ve coğrafi konumlara yönelik videolarla global bir izleyici kitlesine ulaşabilirsiniz.
1.Paylaşmaya Değerlik
Görüntüleyenler videolarınızı paylaşacak mı?
"Paylaşmaya değer" ifadesiyle "viral"
kelimesini birbirinin yerine kullanıyoruz. Bu, insanların videolarınızı izledikleri
ve hemen paylaşmak istedikleri anlamına gelir. Video paylaşmak veya önermek;
kullanıcılar sizi arkadaşları, aileleri ve takipçileri gibi en güvendikleri
kişilerin ağzından duyduğu için güçlü bir etki yaratır. İnsanların videoları
kısmen videoların kendileriyle ilgili anlattıkları nedeniyle paylaştıklarını
düşünüyorum. Örneğin, komik bir video paylaşmak, kendilerinin mizah duygusunu
gösterir. Akıllı içerikler kendilerinin de akıllı görünmelerini sağlar.
Videolarınız insanlar paylaştıklarında onların nasıl görünmelerini sağlıyor?
Sosyal medyada en son paylaştığınız içerik neydi? Bunu paylaşmanızın nedeni
neydi?
Paylaşmaya değer olmanın bazı yolları:
- Güncel konulara yer verin: Bir son dakika haberi varsa bununla ilgili bir bölüm hazırlayarak konuşmaya katılın.
- İlişkilendirilebilir olun: İster cep telefonu alışkanlıkları gibi kapsamlı bir konu ister New York'ta yaşam gibi niş bir konu olsun, görüntüleyenlerin bağlantı kurabilecekleri bir konuda ilgilerini çekin.
- İzlemeye değer olun: Görüntüleyene kullanışlı bir değer sunmaya çalışın. Eğiticiler, YouTube'da en faydalı, sıklıkla kullanılan videolar arasında yer alır.
- Dikkate değer olun: Sıradışı bir yeteneği veya beceriyi sergileyen bir video yükleyin.
Paylaşmaya değer içerikler genellikle görüntüleyenlerinizin
aileleri ve arkadaşlarına aktarılır. Videonuzun çekirdek kitlenizin dışında
başkalarına nasıl hitap edebileceği üzerine mutlaka düşünün. Video fikirleri
üzerine düşünürken, her bir konseptin paylaşılmak için yeterince etkileyici bir
his verip vermediğini kendinize sorun. Seriniz faydalı mı? Peki ilginç mi?
Duygusal bir tepki doğuracak mı?
2.Kitleyle İletişim
Doğrudan kitlenize mi konuşuyorsunuz?
YouTube inanılmaz bir sosyal platformdur. Görüntüleyenler
favori yıldızlarını arkadaşları gibi görürler.
Kitleye seslenmek, sadakat ve tekrarlanan görüntülemeler
sağlar. Seri fikirlerine göz atarken kitlenizle nasıl bir diyaloğunuzun
olabileceğini düşünün. Böyle bir bağlantı kurmak, basitçe bir kitle bulmayla
sadık hayranlar oluşturma arasındaki fark anlamına gelebilir.
Karşılıklı konuşma sağlamanın bazı yolları:
- Temel videolarınızda kitlenizle konuşun: Bütün şov bu öğeden veya bunun bir kısmından oluşabilir.
- Ayrı yüklemelerde kitlenizle konuşun: Bir "video blog" bölümünüzün olmasını istemiyorsanız abonelerinizle konuşmak, teşekkür etmek veya yorumlara yanıt vermek için tamamlayıcı videolar oluşturun.
- Doğal olun: Videonuzun bir konuşma gibi hissettirmesi için doğal olması gerekir. Tam bir etki yaratmak için kanalın yüzü gerçek, dürüst ve orijinal olmalıdır.
Kitlenizle konuşmak, hayranlarınızla ilişkinizi
güçlendirmenin ve videolarınızın özgünlük hissi vermesinin etkili bir yoludur.
3.Etkileşim
Kitleyi dahil edebilir misiniz?
Favori TV şovunuzda olup bitenleri etkileyebilme gücünüzün
olduğunu hayal edin. Ne kadar nefes kesici olurdu? YouTube'da içerik
oluşturmanın eşsiz avantajlarından biri, kitleye katılma şansı sunabilmenizdir.
Etkileşimli videolar görüntüleyenlere kanalın içerik
oluşturucu kadar kendileriyle ilgili olduğunu gösterdiğinden etkilidir. Bu nedenle,
şov fikirleri geliştirirken içerik oluşturma sürecine kitleyi dahil edip
edemeyeceğinize bakın.
Etkileşim kurmanın bazı yolları:
- Kitleye soruları doğrudan sorun: Sonraki bir videoda yanıtlarına karşılık verin.
- Kitleden gelecekteki bölümler için fikirlerini göndermelerini isteyin: Fikirlerini kullanırsanız videonuzda adlarından bahsedin.
- Görüntüleyen video gönderimlerini ekleyin: İzin alarak hayranlarınızın size gönderdikleri klipleri öne çıkarın.
Etkileşimli içerikler kitlenize oluşturduğunuz videoya
katılma olanağı sunar. Kendilerini önemli ve dahil hissetmelerine yardımcı olur
ve bu da sadakati geliştirir. Videolarınıza hangi etkileşimli öğeleri
ekleyebilirsiniz?
4.Tutarlılık
Bu fikirde güçlü, tekrarlanan öğeler var mı?
En iyi içerik oluşturucular, sadık bir kitle oluşturmak
isteniyorsa tutarlılığın olmazsa olmaz olduğu konusunda hemfikirdir. Ancak bu
kavram, farklı kullanıcılar için farklı anlamlar taşıyabilir. Bazı içerik oluşturucular
videolarını her zaman aynı günde ve saatte yayınlar. Diğerleri tutarlılığın
biçimle alakalı olduğunu ve dolayısıyla hayranların ne beklemeleri gerektiğini
bileceklerini iddia ederler. Videolarınızın genelinde aynı yüzü veya kişiliği
kullanmak, tutarlı öğeniz olabilir. Tutarlı bir ses tonu bile işe yarayabilir.
Yönteminiz ne olursa olsun, içeriğinizi planlarken kanalınızın belirli
öğelerini tutarlı yapın. Kanalınızın tutarlılığını nasıl geliştirebilirsiniz?
Tutarlı olmanın bazı yolları:
- Şov formatınızı açık şekilde paket haline getirin: Birden çok bölüm boyunca ilgiyi sürdürebilecek, uzun ömürlü bir fikir bulun.
- Düzenli bir planla yükleme yapın: Videoları belirli bir günde yayınlamaya bağlı kalın ve bunu kitlenize bildirin.
- Tutarlı bir kişiliği öne çıkarın: Bazen sempatik ve karizmatik bir kişi, kanala "bağlayıcı öğe" olabilir.
- Temanıza bağlı kalın: Yeni şov fikirlerinin kanalın halihazırda oturmuş olan temasından ve sesinden çok uzaklaşmaması gerekir.
En iyi içerik oluşturucular, sadık bir kitle oluşturmak
isteniyorsa tutarlılığın olmazsa olmaz olduğu konusunda hemfikirdir. Hayranlar
arasında aşinalık ve beklenti hissi yarattığından etkilidir. Kendi
içeriklerinizde nasıl daha tutarlı olabilirsiniz?
5.Hedef Belirleme
Açıkça tanımlanmış bir kitle var mı?
Görüntüleyenler kendileriyle bağlantı kurabildikleri
videoları izlemeyi severler. Bu nedenle, içeriklerinizi belirli bir gruba veya
demografiye göre düzenlemeye çalışın. Bu küçük çocukların ebeveynlerinden
oluşan büyük bir grup veya Disney oyuncakları koleksiyonu olan kişilerden
oluşan küçük bir niş olabilir. Her iki durumda da amaçladığınız kitleyi
tanımlayabildiğiniz ölçüde dikkat çekeceğinizi göreceksiniz.
Hedeflenmenin bazı yolları:
- Kanal düzeyinde kitle hedefleyin: Kanalınızın tamamen Minecraft oynayan kişilere yönelik hazırlamış olması gibi.
- Şov düzeyinde kitle hedefleyin: Kanalınız her tür içeriği barındırıyor; ancak bir serisi makyaj ve modayla özel olarak ilgilenen belirli bir yaş grubunu hedef alıyor olması gibi.
- Tekil video düzeyinde kitle hedefleyin: Kanalınızın, belirli bir kitleye yönelik tek seferlik videolara odaklanıyor olması gibi.
- Az ilgi gören bir kitleyi hedefleyin: Diğer medyada çok az ilgi gören bazı kitleler, YouTube'da kendilerine ilgi gösteren içerik oluşturucuları ödüllendirir.
Kanallar, tutkulu topluluklarla bağ kurulduğunda hızla
büyüyebilir. Kitlenizin kimlerden oluştuğunu anlayın ve onları çekecek belirli
özellikleri tanımlayın.
6.Sürdürebilirlik
Kitleniz seviyorsa bu içeriklerden daha fazla hazırlayabilir
misiniz?
Uzun vadeli başarıya hazırlanmak için görüntüleyenlerin
ilgisini zaman içinde koruyacak sürdürülebilir bir çalışma oluşturmanız
gerekir. Serinizi üretmek için neler gerektiğini düşünün. Kitleniz serinizi
beğenirse daha fazlasını oluşturacak konuma, ekipmana ve bütçeye sahip misiniz?
Gelecekte sevmeye devam edeceğiniz şey bir konu mu yoksa prodüksiyon türü mü?
Sürdürülebilir olmanın bazı yolları:
- Küçük ve zekice düşünün: Daha az zaman ve emek gerektiren bir şekilde prodüksiyon yapın. Genellikle prodüksiyon ne kadar az karmaşıksa prodüksiyonu o kadar uzun sürdürebilirsiniz.
- Gerçekçi olun: Seriyi oluşturmak için nelerin gerektiğini ve kanalınız için ne kadar uzun süre içerik sağlayacağını öğrenin.
- Blok çekim yapın: Kaynakları en üst düzeye çıkarmak için bir günde birkaç video kaydedin.
- Sıradaki içeriği belirleyin: Mevcut seriniz bittikten sonra kitlenize ne sunacağınıza dair bir plan hazırlayın.
Başarılı kanalı büyütmek ve sürdürmek uzun bir yolculuk
olabilir. Bu nedenle, pratik düzeyde mantıklı fikirler geliştirmeniz önemlidir.
Kanal konseptiniz kitleyi elde tutma bakımından ve bunu üretmek için kişisel
yeteneğiniz bakımından zaman testini geçebilecek mi?
7.Bulunabilirlik
Videolarınız Arama veya İlgili Videolar bölümlerinde
gösterilecek mi?
YouTube dünyada en çok kullanılan arama motorlarından
biridir. İnsanlar her çeşit konuda video içeriği aramak için siteye akın
ederler. Bazen bu arama sorguları, harika bir spor etkinliği, seçimler veya
Olimpiyatlar gibi gündemdeki konular veya popüler etkinlikler çevresinde
yoğunlaşır. Diğer durumlarda kullanıcılar, örneğin bir su ısıtıcısının nasıl
tamir edileceği veya "buğulu" göz makyajı efektinin nasıl
yaratılacağı gibi bilgileri ararlar. Her iki durumda da keşfedilebilir videolar
fazladan görüntüleme ve potansiyel yeni aboneler getirir.
Keşfedilebilir olmanın bazı yolları:
- Şovunuzda trend konulara yer verin: Serilerinizi bölümlerin haberler veya popüler kültürde trend olan konuları ele alacak şekilde tasarlayın. Nelerin konuşulduğunu öğrenmek için Google Arama Trendleri, Twitter Trendleri gibi kaynakları ve Trendspottr.com gibi siteleri kullanın.
- "Asla eskimeyen" içerikler oluşturun: Genel soruları yanıtlayan veya ortak sorunlara çözüm sunan videolar oluşturun. "Kravat nasıl bağlanır?" gibi videolar günden güne sürekli trafik çeker.
- Optimizasyon sihirbazı haline gelin: Etkili başlıklar, etiketler ve açıklamalarla her videoyu optimize edin.
Keşfedilebilir içerikler YouTube'da pek çok farklı biçim
alabilir. Trend olan ve asla eskimeyen içerikleri video repertuvarınıza nasıl
ekleyebileceğinizi düşünün. Kanalınızı nasıl daha keşfedilebilir hale
getirebilirsiniz?
8.Erişebilirlik
Yeni bir görüntüleyen her bölümü tamamen beğenebilir mi?
Yeni video serisi fikirlerine göz atarken önemli oranda
insanın bir sosyal feed, arama sonucu veya İlgili Video yoluyla tek bir bölümü
keşfedebilmesi göz önünde bulundurmaya değer. Bu nedenle, çok fazla bağlam
gerektirmeyen videolara sahip olmak önemlidir.
"Bağımsız" bölümlü bir şov faydalıdır çünkü 50
bölüm yüklediyseniz bu, bir görüntüleyenin çalışmanıza denk gelmesi, izlemesi
ve daha fazla içerik izlemek üzere abone olması için 50 olasılık olduğu
anlamına gelir. Yeni bir şov fikri geliştirdikçe kendinize şu soruyu sorun:
Yeni bir görüntüleyen her bölümü diğerlerinden ayrı olarak keyifle izleyebilir
mi? Tamamen erişilebilir bir şov olmanız gerektiğini söylemiyorum, ancak bir
kanalın daha hızlı büyümesine yardımcı olabilir.
Erişilebilir olmanın bazı yolları:
- Her bölümü ilk bölümle bağlantılandı mayın: Şovu her bölüm sadece 1. bölümde açıklanan belirli bir arka plana bağlı olacak şekilde tasarlamayın.
- Durumun kısa bir özetini gösterin: Kitlenin kaçırmış olabileceği kısımları gösteren, böylece ne izleyeceklerine dair bağlamı bilmelerini sağlayan bir giriş bölümü oluşturun.
- İlk bölüme yönlendiren etkili bir Harekete Geçirici Mesaj oluşturun: Görüntüleyenlere arka planı nereden öğrenebileceklerini söyleyin. Açıklama bölümünde ek açıklamaları veya bağlantıları kullanın.
Yeni içerikler oluştururken erişilebilirliği aklınızda
tutun. Yeni görüntüleyenlere açık videolar oluşturun veya görüntüleyenlere bağlam
sunmanın yollarını geliştirin.
9.Ortak Çalışma
Diğer YouTube kullanıcılarını öne çıkarmanız mümkün mü?
Başka hiçbir şey, abone sayınızı tutkulu hayranlara sahip
olan ve özellikle de benzer videolar hazırlayan diğer içerik oluşturucularla
ortak çalışmaktan daha hızlı artıramaz. İş ortaklıkları, yaptığınız şeyi
beğenme ihtimali olan yeni görüntüleyenlere içeriğinizi sunmak için harika
fırsatlar sağlar.
Yıldız konuğunuz videoyu tanıttığında çalışmanız YouTube'u
nasıl kullanacağını, nasıl abone olacağını, yorum yapacağını ve videoları
favorilerine ekleyeceğini zaten bilen başka bir sadık kitle tarafından görülür.
Beğendikleri takdirde kanalınıza abone de olurlar.
Ortak çalışma yapmak da içerik oluşturucuların çok canlı ve
etkin topluluğunda ilişki geliştirmenin harika bir yoludur.
Ortak çalışma yapmanın bazı yolları:
- Şovunuzda bir "konuk sandalyesi" hazırlayın: Şovu yıldızları konuk etmeyi kolaylaştıracak ve mantıklı hale getirecek şekilde tasarlayın.
- Uygun iş ortaklarına ulaşın: Benzer bir kitleye içerik sunan, kendi türünüz veya nişinizden içerik oluşturucular bulun.
- Amacınızı en net şekilde belirtin: YouTube kullanıcıları kendi kanallarıyla meşguldür. Bu nedenle, başkalarıyla iletişim kurduğunuzda mümkün olduğunca açık ve spesifik konuşun. İyi hazırlanmış bir senaryo genellikle hoş karşılanır.
- Konuklarınızı gururlandırın: Konuklarınızı nihai ürününüzü tanıtmaktan mutlu olmaları için önemli ölçüde ve olumlu bir şekilde öne çıkarın.
Diğer içerik oluşturucularla iş ortaklığı yapmak, yaptığınız
şeyi beğenme ihtimali olan yeni görüntüleyenlere içeriğinizi sunmak için harika
fırsatlar sağlar. Hangi kanallarla ortak çalışma yapmak istersiniz? Kanalınızın
yeni bir iş ortaklığında ne sunması gerekir?
10.İlham
Bu fikir gerçek bir ilham kaynağından mı geliyor?
En iyi YouTube içerik oluşturucuları genellikle size
yaptığınız işi sevmenin en önemli şey olduğunu söylerler. Bu size bir içerik
oluşturucu olarak daha fazla dayanıklılık sunmakla kalmaz, aynı zamanda
görüntüleyenlerin ilhamın gerçekten olduğunu veya olmadığını belirlemelerini
sağlar. Bu nedenle, kamerada özgün, ilgili ve en önemlisi tutkulu görünmek
istersiniz. Gerçekten ilham aldığınız durumda çok doğal görünürsünüz.
Tek başınıza çalışıyorsanız kendinizi mutlu edecek videolar
hazırlayın. Bu, hayran kitlesi oluşturmanın anahtarıdır. Bir şirketin
parçasıysanız marka için gerçek olan içerikler oluşturmaya çalışın ve kanalın
misyonunun ilham verdiği yetenekli kişileri bulun.
İlham bulmanın bazı yolları:
- İzlemeyi sevdiğiniz içeriklere dikkat edin: Televizyon, film, haber veya bloglardan keyif aldığınız içerikleri düşünün ve benzer şekilde içerik oluşturmayı deneyin.
- En çok keyif aldığınız içerikleri tekrarlayın: Farklı biçimleri deneyip kitlelerin en çok neyi sevdiğini gözlemleyin. Ama aynı zamanda yapmaktan keyif aldığınız şeyi de gözlemleyin. Umarım bunlar aynı şeylerdir!
- Sadece popüler olacağını düşündüğünüz için video hazırlamaktan kaçının: Hazırlamayı istemediğiniz videoları oluşturmanın uzun vadede öfkeye yol açması çok olasıdır.
Kanalınız için harika içerikler oluşturmak üzere
özgünlüğünüzü ve hevesinizi kullanın. Bir içerik oluşturucu olarak size ilham
veren nedir?