Youtube Kanalınız İçin Hızlı Bir Başlangıç Yapın

YouTube, sadece bir video platformundan fazlasıdır; dünya çapında hayranlardan oluşan bir topluluktur. YouTube'a her dakika en az 400 saatlik video yüklenir. İnsanlar "Nasıl yapılır?", haber ve spor gibi yaygın konulardan çok özel veya niş konulara kadar yüz milyonlarca video izlerler. Ancak sadece izlemekle kalmazlar. YouTube, hayranların yorum yaptıkları ve içerik oluşturucuların topluluklarıyla etkileşim kurdukları bir sosyal ağdır. En çok tutku duyduğunuz konu neyse bunu YouTube'da neden yayınlamayasınız?

  • Bir kanal oluşturun: YouTube'da bir kanal oluştururken harika kanal fikrinizi alıp gerçeğe dönüştürmeye odaklanabilmeniz için en baştaki temel işleri aradan çıkarmak isteyebilirsiniz (ad verme, gizlilik izinleri vb. gibi). Kanalınızı başlatmanıza ve gelecekteki yüklemelere hazır olmanıza yönelik adımları göstereceğim.
  • Bulunur olun: Daha sonra, videolarınızın YouTube'da nasıl bulunacağını düşünün. Başarılı içerik oluşturucular, kanallarını genellikle doğru kitleyi bularak ve özelleştirmeler yaparak büyütürler. Örneğin, küçük resimler, meta veriler ve tıklanabilir bir başlık eklemek, görüntüleyenlerin videolarınızı daha kolay arayıp bulmalarına yardımcı olabilir. Viral videolar görüntüleme elde etmenizi sağlayabilir ancak tutku duyduğunuz bir konuda bir dizi videoyla kitle geliştirmek daha yaygın bir uygulamadır.
  • İzlemeye devam etmelerini sağlayın: Kitleler videolarınızı keşfettiklerinde ve sevdiklerinde daha fazla içerik için geri gelmeleri konusunda onları teşvik etmek istersiniz. Tutarlı bir yükleme planınızın olması veya oynatma listeleri oluşturma gibi basit stratejiler yardımcı olabilir.
  • Hayranlığı teşvik edin: Bu üç adımı tamamladıktan sonra hayranlarınızla hem YouTube'da hem de sosyal kanallarda arkadaşlarınız gibi konuşmanız önemlidir. Kitlenizle konuşmak, eğlenceli olabilir ve sadık bir hayran kitlesi oluşturmanın etkili bir yoludur.

MİSYONUNUZU TANIMLAYIN

YouTube'da başlarken kanalınızın temel konsepti üzerine beyin fırtınası yapmanın faydası olabilir. Bir mesaj veya bir grup karakteristik özellik gibi kanalınızı tanımlayan bir misyon ifadesi, düşüncelerinizi düzene koymanızı sağlayabilir. Bu şeyleri daha başlarda halletmek; marka bilinci oluşturma, prodüksiyon tasarımı ve hatta üreteceğiniz videoların türü gibi öğelerin yerli yerine oturmasına yardımcı olabilir.

Kararınıza sadık kalmayı ve sevdiğiniz şeyi yapmayı unutmayın. Aksi takdirde, sonucu beğenmeme veya bir yıl içinde hevesinizin tükenmesi riski olur. YouTube'daki başarılı içerik oluşturucular genellikle özgün olmanın önemini vurgularlar. YouTube, tüm dünyayla neleri paylaşabileceğinize dair çok az sınırın olduğu bir topluluktur. Bu nedenle, bu fırsatı iyi değerlendirin!

YouTube'daki geleceğinizin neye benzeyeceğine odaklanmak için kendinize şu soruları sorun:

  • Neyle tanınmak istiyorsunuz? Sizin için başarı nedir?
  • Kanalınız hangi türe giriyor? Bu kategorideki diğer içerik oluşturucular neler yapıyor? Bu içerik oluşturuculardan en çok hangilerini, neden beğeniyorsunuz?
  • Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
  • Kanalınızın beş yıl içinde nasıl görünmesini istiyorsunuz?
  • Favori YouTube içerik oluşturucuları kimler ve onları sizin için unutulmaz kılan ne?

Kanalınız için videolar üretme işinin zor tarafına atılmadan önce göz önünde bulundurmanız gerekenlere dair aşağıda birkaç öneri bulabilirsiniz:

  • Mantıklı olarak ne sıklıkla video üretebileceğinizi belirlemek için bir yükleme planı oluşturun. Takvimi elinize alıp gelecek birkaç ay içinde ne kadar boş zamanınızın olduğuna bakın. Bunu aklınızda bulundurarak videolarınızı ne zaman planlayacağınızı, çekeceğinizi ve düzenleyeceğinizi düşünün.
  • Bazı marka bilinci oluşturma fikirleri ortaya atın: Kanal simgeniz veya banner'ınız nasıl görünebilir? Bazı fikirlerinizi not etmeye veya kanalınızda test edebileceğiniz birkaç resim oluşturmaya çalışın.
  • YouTube Analytics'e göz atın ve hangi metriklerin sizin için önemli olduğu ve bunun nedenleri üzerine düşünün. YouTube Analytics'te başarınızı ölçmenin çok sayıda yolu vardır: görüntülemeler, aboneler, izlenen dakika sayısı, izlendiğiniz ülkelerin sayısı vb. Siz hangisine odaklanacaksınız?

İleriyi düşünmek, zaman ayırmaktan ve sevdiğiniz şeyleri bir kitleyle paylaşmaktan mutlu olacağınız bir kanal oluşturmanızı sağlayabilir!

KANAL ADINIZIN ÖNEMİ

YouTube kanalınızı oluşturmanın ilk adımı, bir kanal adı seçmektir. Bu ad belki kanalınızla sonsuza kadar yaşayacağından bugün, gelecek hafta ve altı yıl sonra seveceğiniz bir şey seçtiğinizden emin olun. Bu adın bir marka olarak nasıl bir etkisi olduğunu da düşünün. Kanalınızın konseptini açıkça iletiyor mu? Bir videonun viral hale gelmesi durumunda dünyada bu isimle temsil edilmek sizin için uygun mu?

Başlamak için YouTube'a gidin ve Google hesabınızla oturum açın. Ayarlar'a gidin. Kanalınızı oluşturma veya yeniden adlandırma seçeneği sunan adımlar boyunca yönlendirilirsiniz ve kanal kimliğinizi görürsünüz. Önemi büyük bu ilk adımı attıktan sonra yükleme yapmaya hazırsınız!

Sosyal medya hesaplarınızı bağlama, videolarınız için gizlilik düzeylerini ayarlama ve bildirimleri nasıl almak istediğinize karar verme gibi hemen güncellemek isteyebileceğiniz bazı hesap ayarları vardır. Ayrıca özel küçük resimler gibi özellikleri etkinleştirmek için kanalınızı Google ile doğrulamak istersiniz.

Ardından, kanal simgeniz. Hakkında sekmesinde bir kanal açıklaması ekleyebilir ve yeni kanalınızı dünyaya tanıtabilirsiniz.

YOUTUBE GALANIZ

Bir adınız var, kanal sayfanızı özelleştirdiniz ve konseptinizi hazırladınız. Artık ilk videonuzu yükleme zamanı geldi. Videonuzun görüntüleyenlerin ilgisini çekmesine yardımcı olabilecek başlık, açıklama ve küçük resim gibi bilgi alanlarını görmezden gelmeyin. Videolarınızın YouTube'a harika bir giriş yapmalarına yardımcı olacak bazı yol gösterici ilkeleri aşağıda bulabilirsiniz.

  • Akılda kalıcı başlıklar, görüntüleyenlerin dikkatini çeker: Video başlıkları, görüntüleyenlerin okudukları ilk şeylerden biridir. Bu nedenle, hedef kitlenizi tıklamaya ikna edebilecek anahtar kelimelerin veya ifadelerin neler olduğunu düşünün.
  • Bir açıklamayla görüntüleyenleri izlemeye ikna edin: Video açıklamasında videonuz ve kanalınız için bağlam sunun. Görüntüleyenler, daha fazla izlemek üzere tıklamadan önce baştaki iki cümlenizi görürler. Bu nedenle, dikkatlerini çekmek için bunları kullanın. Web sitenizin veya sosyal medya hesabınızın bağlantısını paylaşmayı, ortak çalışma yaptığınız kullanıcılara jenerikte yer vermeyi veya iletişim bilgileri sunmayı düşünün.
  • Videolarınıza etiketler ekleyin: Videonuzun ve kanalınızın içeriğini doğru şekilde temsil eden etiketler seçin. Etiketler, videolarınızın bulunmasına yardımcı olur. Diğer yandan, yanıltıcı etiketler YouTube topluluk kurallarını ihlal eder. Bu nedenle, yalnızca içeriğinizi gerçekten tanımlayan kelimeleri eklediğinizden emin olun.
  • Küçük resimlerinizi en iyi açıya göre düzenleyin: Küçük resimler bir film afişi gibidir ve görüntüleyenlere videonuzun görsel bir önizlemesini sunabilir. Heyecan verici bir anı gösteren ve masaüstü bilgisayarda ve mobil cihazlarda harika görünen bir özel küçük resim oluşturmaya çalışın. Kanalınız doğrulanmışsa özel küçük resimler ekleyebilirsiniz.
  • Son dakika düzenlemelerini yapın: Videonuz yüklendikten sonra YouTube’un dahili düzenleyicisi, başyapıtınızda bazı son düzeltmeleri yapmanıza olanak sağlar.
  • Eğlenceyi sürdürmek için bir kart veya ek açıklama ekleyin: Kartlar ve ek açıklamalar, kitlenizi videodan sonra gitmelerini istediğiniz yere yönlendirebilir. Bu kartlar ve ek açıklamalarla kitlenizi başka bir video izlemeye, ürününüze göz atmaya veya abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Kanalların farklı hızlarda büyüdüğünü ancak bunlar gibi iyileştirmelerin videolarınızın bulunma olasılığını artırabileceğini unutmayın.

İLK VİDEONUZDAN SONRASI

Kitleniz sizi bulduktan sonra bir yere gitmediklerinden emin olmak istersiniz. Kanalınızın güncel kalması ve hayranlığa giden yoldan sapmaması için bu stratejileri deneyin.

  • Takvime yerleştirin: Hayranlarınızın yeni içerikleri görmeye ne zaman geleceklerini bilmeleri için bir yükleme programı belirleyin. Bu planı kanal fragmanınızda paylaşmayı, kanal resminizde belirtmeyi veya videolarınızda görüntüleyenlere hatırlatmayı düşünün. Bir yükleme planı, programlamanıza güvenilirlik ve tutarlılık katar.
  • Görüntüleyenlere kanal fragmanınızla ön gösterim sunun: Tıpkı bir film fragmanı gibi kanal fragmanları da görüntüleyenlere kanalınızda neler bulabileceklerinin bir önizlemesini sunar. Abone olmayan görüntüleyenler kanalınıza geldiklerinde görecekleri ilk şey fragmanınızdır. Bu nedenle, sunduğunuz mükemmel içeriklerin küçük bir kesitini onlara gösterin. Kanal fragmanı uzmanı haline gelin.
  • Oynatma listeleri ve bölümlerle kanalınızı düzenleyin: Kitlenizin kanalınızda gezinmesine yardımcı olun, oynatma listeleri ve bölümlerle onlara kişiselleştirilmiş bir görüntüleme deneyimi sunun. Oynatma listeleri, görüntüleyenlerin belirlediğiniz sırayla bir videodan sonra başka bir video izlemelerini sağlar. Bölümler, videoları veya oynatma listelerini kanalınızın ana sayfasında kategorilendirmenin ve gruplandırmanın bir yoludur.

Bu araçlar ve teknikler, kanalınızı geliştirirken görüntüleyenleri uzun vadeli abonelere dönüştürebilir, izlenme süresini artırabilir ve bir içerik oluşturucu olarak YouTube'da uzmanlaşmanıza yardımcı olur.