Kanalınız için neden bir marka oluşturmanız gerekir? Marka bilinci oluşturma, kanalınızın kimliğini yaratıp görüntüleyenlerin dikkatini çekebilir ve daha fazla içerik için geri gelmelerine yardımcı olur. Kanalınız hakkında tutarlı bir mesaj ileten bir simgedir. Çoğu görüntüleyenler kanalınızla YouTube Arama'da buldukları tek bir video, Önerilen videolar veya bir siteye yerleştirilmiş olan bir video yoluyla tanışırlar. Kitlenizin bir bakışta bu YouTube içeriğinin size ait olduğunu anlaması ve kanalınızda bu içeriklerden daha fazla bulabileceklerini bilmesine olanak tanır. Etkili bir marka bilinci oluşturmanın nasıl tasarlanacağını ve YouTube genelinde nasıl öne çıkarılacağını öğrenmek için devamını okuyun.
MARKA OLUŞTURMA
- İçeriğe odaklanın: Markanız, ürettiğiniz içerik türüyle uyumlu olmalıdır. Görüntüleyenlerin şimdi ve daha sonra görmeyi bekleyebileceği konuları aktarmasını istersiniz.
- Sürekli bilindik olmasını sağlayın: Marka bilinci oluşturma, kanalınızın tarzını mantıksal ve tutarlı bir şekilde temsil etmelidir. Görüntüleyenlerinizin ne beklemeleri gerektiğini bilmeleri için kanalınızın temel mesajını iletmelidir. Basit tutun. Kanal fragmanınız dahil tüm videolarınızın, markanızla aynı doğrultuda olduğundan emin olun.
- Sürekli keşfedilebilir olmasını sağlayın: Marka bilinci oluşturma, görüntüleyenlerin videolarınızı ve kanalınızı bulmasını kolaylaştırmalıdır.
Tutarlı meta verileri (başlıklar veya temalar gibi metin
tabanlı veriler) kullanarak videolarınızı etiketlemek ve videonuzu ya da
kanalınızı sosyal medya platformlarında yayınlamaktır. Bu,
görüntüleyenlerinizin kanalınızı aradıklarında daha kolay bulmalarına yardımcı
olur.
KANAL SİMGESİ
Google ve YouTube genelindeki her yerde kanalınızı görsel
olarak temsil ettiği için kanal simgenizin hem büyük hem de küçükken güzel
göründüğünden emin olun. Kanal resmi banner'ının sol tarafında yer paylaşımlı
olarak ve aynı zamanda izleme sayfasında görünür. Öne çıkan kanallarından biri
olarak sizi seçtikleri takdirde kanal simgeniz diğer kanalların sayfalarının
sağ tarafında da öne çıkarılabilir.
KANAL RESMİ
Kanal resmi, kanalınızın üst kısmındaki banner'dır.
Kanalınızın kişiliğini sergilemeniz için harika bir fırsat sunar! Kanal resmi,
görüntüleyenlerin kanalınızı görebileceği tüm platformlarda (TV, mobil
cihazlar, tabletler vb.) kullanılır. En az 2560x1440 piksellik bir resim
yükleyin.
KANAL AÇIKLAMASI
Kanal açıklamanız, Hakkında sekmesinde gösterilir ve
görüntüleyenlere kanalınızdan ne bekleyebileceklerine dair kısa bir önizleme
sunar. Kullanıcılar bir izleme sayfasında fare imleçlerini kanal simgenizin
üzerine getirdiğinde de görünür (aşağıdaki bilgi kartlarına bakın). Bin
karaktere kadar yazabilir ve bağlantı da ekleyebilirsiniz.
ÖZEL KÜÇÜK RESİMLER
Özel küçük resimler, video serilerinizi tutarlı bir görünüm
ve hisle paket halinde sunmanın harika bir yoludur. Görüntüleyenlerin diğer
küçük resimler arasından sizin videonuzu seçmelerine de yardımcı olabilir.
KARTLAR
Kartlar; videolarınızı, ürünlerinizi, ilişkilendirilmiş web
sitelerini ve daha fazlasını tanıtmak için kullanabileceğiniz tıklanabilir yer
paylaşımlarıdır. Görüntüleyenler bunları hem masaüstü bilgisayarlarda hem de
mobil cihazlarda görebilirler.
BİLGİ KARTLARI
Bilgi kartları, farenizi izleme sayfasında bir kanalın
simgesinin üzerine getirdiğinizde görünür. Kanalınızın adını, resmini,
simgesini, açıklamasını ve abone ol düğmesini gösterir (veya görüntüleyenin
zaten abone olduğunu belirtir).
FİLİGRAN
Filigran, videolarınızın her birinin sağ üst köşesinde
görünmesi için etkinleştirebileceğiniz yerleştirilmiş bir logodur. Ek
açıklamalar tekil videolar için özelleştirilebilir olmaya yönelikken filigran,
markanızı her videoda belirli bir anda tanıtmanıza olanak tanır. Marka bilinci
oluşturma filigranı, masaüstü veya dizüstü bilgisayarlarda görüntülenirken
kitlenizin videonuzu durdurmadan ve ayrılmadan kanalınıza abone olmalarını
sağlar. Filigranlar, kitlenizin tek bakışta videonun sizin kanalınıza ait
olduğu anlamasını sağlar. Filigranınızı oluştururken şu ipuçlarını göz önünde
bulundurmayı düşünün:
Bir filigranla iletmek istediğiniz görsel mesajın türü
üzerine düşünün. Kanalınızın avatar veya logosunu mu kullanmak istiyorsunuz
yoksa bunun yerine görüntüleyenleri abone olmaya davet eden bir resim mi eklemek
istiyorsunuz?
OYNATMA LİSTESİ
Bu marka bilinci oluşturma öğeleri, kanal videolarınızın her
birinin sol alt köşesine eklenebilir. Belirli bir video veya oynatma listesi
seçebilir ya da en yakın zamandaki yüklemenizde gösterilecek şekilde
ayarlayabilirsiniz. Hayranlar görüntülemek üzere öne çıkarılan videoyu veya
oynatma listesini tıklayabilirler. Kanalınızdaki videolar genelinde en çok
tanıtmak istediğiniz içerikleri seçtiğinizden emin olun. Hayranlarınızın klasik
olduğunu düşündüğü bir video var mı? Paylaşacak bir "en iyiler"
oynatma listeniz veya kullanabileceğiniz bir kanal fragmanınız var mı?
KANAL FRAGMANI
Kanal fragmanınızı kullanarak bir kitleye kanalınızı
tanıtın. Bu abone olmayan bir görüntüleyenin kanalınıza geldiğinde ilk göreceği
şey olabilir. Bu nedenle, harika bir izlenim yaratmak ve görüntüleyenleri daha
fazla içerik için abone olmaya teşvik etmek amacıyla fragmanı kullanın.