Neden YouTube kanalı oluşturmak istiyorsunuz? YouTube'da diğer kullanıcıları izleme şansınız olduğuna göre şimdi ne sergilemek istiyorsunuz? Yaratıcılığınızı paylaşma ve size özel bir YouTube kanalı başlatma sırası sizde. Fikrinizi YouTube'da başarıya ulaşabilecek canlı bir kanala dönüştürmek için işe kanalınızın yol haritasını planlayarak başlayın.
Neye Tutku Duyuyorsunuz?
Yüklediğiniz şeyi seviyorsanız kanal kurmak ve harika içerik
oluşturmak daha kolay olur. Kalp atışlarınızı hızlandıran şey nedir? Eğlenceli,
tutarlı ve paylaşılabilir bir konsept oluştururken size heyecan veren şeyleri
nasıl kullanabileceğinizi bulmak için beyin fırtınası yapın.
Görüntüleyenlerinizi de unutmayın. Onlara ne hissettirmek istiyorsunuz?
Kanalınız hakkında neyi hatırlamalarını istiyorsunuz? Neden sizi izlemeli ve
abone olmalılar?
İlk Adımı Atın
İlk adım, birkaç kanal hedefi oluşturmaktır. Kanalınızın
hangi yöne doğru ilerlemesini istediğinize karar verin, bir tema veya
odaklanmak istediğiniz bir konu seçin ve nihai başarı vizyonunuzun ne
olabileceğini hayal edin. Geçiminizi kanalınızdan sağlamayı planlıyorsanız
hedefleriniz, kanalını arkadaşlarını eğlendirmek için kullanan bir kullanıcıdan
farklı olabilir.
Kanalınızın hedeflerini kavramsallaştırmanın yollarından
biri, favori kanallarınızı ayrıntılı olarak incelemektir. Onların hangi
yönlerini seviyorsunuz? Görüntüleyen olarak sizi çeken şey nedir? Benzer öğeler
kullanarak kanalınıza nasıl başarı kazandırabileceğinizi yazın.
Hayranlarınızı Kazanmak İçin Kim Olduklarını Bilmelisiniz
Kanalınızı planlamanın önemli bileşenlerinden biri de
kitlenizi tanımlamaktır. Görüntüleyenlerinizin videolarınızla bağ
kurabileceğinden ve onları izlemek isteyeceğinden emin olmak istersiniz.
Kimlerin videonuzu izlemesini istediğinizi belirleyin: Videolarınız kimlerin
ilgisini çekecek? Kanalınız belirli bir kullanıcı grubu arasında yankı
uyandıracak mı? Yoksa içeriklerinizi yoga tutkunları veya aksiyon sporları
hayranları gibi özel bir gruba yönelik olarak mı oluşturuyorsunuz?
Tahminler Yapın
Kanal hedeflerinize ne kadar yaklaştığınızı ölçmenin farklı
yollarını görmek için YouTube Analytics'e hızlıca bakın. Bugünden öngörü
çıkarımları yapmanız gerekmez ama bu ölçümleri aklınızda bulundurun. Toplam
abone sayısı gibi sayısal bir hedefle ya da sadece bugün ne kadar eğlendiğinize
bakarak başarınızı değerlendirebilirsiniz.
YouTube'un sosyal bir platform olduğunu unutmayın. Video
yükleyip paylaşarak yeteneğinizi duyurmaya başlayabilirsiniz.