Youtube Kanal Fragmanı Oluşturma

Görüntüleyenlerin abone olmasını nasıl sağlayabilirsiniz? Abone olmayan görüntüleyeninizin kanalınıza geldiğinde göreceği ilk şey kanal fragmanınız ve kanal açıklamanızdır. Bu nedenle, görüntüleyenlerin ilgisini çekmek ve abone olmalarını sağlamak için bunları kullanın. Abonelerin daha fazla izlemeye eğilimli olduğunu (ve bunun izlenme süresini artırdığını) unutmayın. Bu nedenle, görüntüleyenler kanalınızı ilk kez keşfettiğinde harika bir ilk izlenim bırakmak istersiniz.

Fragman Oluşturma

Kanal fragmanınız film fragmanı gibidir. Kanal fragmanınızı kanalınızın sunduklarına dair bir önizleme olarak kullanıp görüntüleyenlerin abone olmak istemesini sağlayın. Kanal fragmanınızda ne olmalıdır? Kanalınızın özel niteliklerini, kişiliğinizi ve görüntüleyenlerin neden geri gelmeyi istemesi gerektiğini düşünün. Kanal fragmanı oluşturmanın birçok yolu vardır ancak işe ilk birkaç saniyede görüntüleyenleri bağlayacak, kanalınızın en iyi bölümlerini öne çıkaracak ve anahtar mesajlarınızı iletecek bir şeylerle başlamayı düşünün. Görüntüleyenlerinizde kalıcı bir izlenim bırakmak istersiniz. Bu nedenle, bitişte görüntüleyenlerden açık olarak abone olmalarını isteyin.

Kurallar

  • Görüntüleyenlerin sizi daha önce hiç duymadığını varsayın. Onlara sunduğunuz içeriği tanıtın ve neden abone olmaları gerektiğini söyleyin.
  • Kısa tutun. Kanalınızın harika yönlerini yeni bir görüntüleyene hızla tanıtabilmelisiniz. Fragman ziyaretçilerinize kim olduğunuzu, içeriğinizin ne olduğunu ve yeni yüklemelerden neler bekleyebileceklerini anlatmalıdır.
  • Videonuzda ek açıklamalarla görüntüleyenlerden abone olmalarını isteyin. Video bittiğinde fragmanınızda otomatik olarak bir bitiş kartı da olacaktır. Bu bitiş kartı, kitlenin abone olması için kolay bir yol sunar.

Kanal Açıklaması Yazma

Kanal açıklaması, kanalınız hakkındaki önemli bilgileri ileten bir metindir. Arama motorları, kullanıcıların sizi bulabilmesi için bu kelimeleri kullanır. Abone olmayan bir görüntüleyen, kanalınıza geldiğinde hem kanal fragmanınızı hem de kanal açıklamanızı görür. Görüntüleyenler, kanal açıklamanızı okuduğunda kanalınızın konusu hakkında iyi bir fikir edinmiş olmalı ve daha fazla bilgi için nereye gitmesi gerektiğini biliyor olmalıdır.

İpuçları

  • En önemli bilgileri bir kısa açıklama gibi açıklamanızın başında verin.
  • Açıklamanızın öne çıkması için özel sloganlar kullanın!
  • Görüntüleyenleri abone olmaya veya bir oynatma listesini izlemeye ikna etmek için anahtar eylem kelimeleri kullanın.
  • Sosyal kanallarınızın veya web sitenizin bağlantılarını dahil edin.
  • URL'leri kısa tutmak için goo.gl veya bit.ly gibi bağlantı kısaltma hizmetlerini kullanın. Bu hizmetler, kullanıcıların bağlantınıza kaç defa tıkladığını takip etmenize de yardımcı olabilirler.
  • Açıklamanızın mobil cihazlarda ve YouTube'un diğer alanlarında nasıl görüntülendiğini kontrol edin.

Işık, Kamera, Motor.!

Başlamadan önce videonuzu planlamanız gerekir. Kitlenizin kim olduğunu düşünün, senaryonuzu yazın ve eserinizi planlayın. Bu adımlardan her biri için bazı ipuçları aşağıda sunulmuştur.

Kitlenizi belirleyin

Görüntüleyenin hakkınızda hiçbir bilgiye sahip olmadığını varsayarak kendinize şu soruları sorun:

  • Görüntüleyenlerin özellikle ilk birkaç saniye içinde kanalım hakkında neleri öğrenmesi gerekir?
  • Kanal fragmanımı izledikten sonra kendilerini nasıl hissetmelerini istiyorum?
  • Ton nasıl olmalı? Ne duymalarını istiyorum? Neşeli mi, ciddi mi, komik mi, esrarlı mı yoksa bilgilendirici mi olmalı? Hangi renk şemalarını ve yazı tiplerini kullanmalıyım?


Senaryo oluşturun

Senaryoyu başlamadan önce yazmak, başarı açısından çok önemlidir. Başından sonuna kadar net ve etkileyici bir mesaj sunan yapı, fragmanınızın daha fazla abone kazanmasına yardımcı olabilir. Senaryonuz, ekranda görünen kelimeler ve görüntüler ile görüntüleyenlerin duyduğu ses ve müziktir. Bunların tümü, kanalınızın mesajını net bir şekilde iletmeli ve kanalınızın "görüntüsüne ve hissine" (yani marka bilinci oluşturmanıza) uygun olmalıdır. Senaryonuz görüntüleyenlere bir sonraki aşamayı da anlattığından kanal reklamınızı kanalınızın adını pekiştirerek bitirin ve kanalınızda daha fazla video izlemelerini söyleyin.

Grafikler ve müzikle görüntüleyenlerin dikkatini çekin

Grafikler, senaryoyu görsel olarak yansıtan öğelerdir. Tüm grafikleriniz için sade ancak tutarlı bir arka plan oluşturun ve senaryonuza bağlı özel grafikleri oluştururken kanalınızın yazı tipini ve stilini kullanın. Okunabilirlik çok önemlidir.

Doğru müziği kullandığınızda görüntüleyenlerinizin duygularını harekete geçirebilirsiniz. Müzik, görüntüleyenlerin ilgisini çeker ve tonu ve enerjiyi belirler. Senaryonuz, grafikleriniz ve kanalınızla tutarlı olan bir müzik seçin. YouTube ses kitaplığındaki kullanıma hazır müziklere göz atın.

Bir kanal fragmanının başarılı olması için montaj yapılmış klipleri kullanmak şart değildir. En iyi kliplerden bir veya ikisini seçebilir, hatta orijinal bir çekimi bile kullanabilirsiniz. Montajlı klipleri kullanacaksanız kanalınızda öne çıkan materyallerin çeşitliliğini gösterin.