Görüntüleyenlerin abone olmasını nasıl sağlayabilirsiniz? Abone olmayan görüntüleyeninizin kanalınıza geldiğinde göreceği ilk şey kanal fragmanınız ve kanal açıklamanızdır. Bu nedenle, görüntüleyenlerin ilgisini çekmek ve abone olmalarını sağlamak için bunları kullanın. Abonelerin daha fazla izlemeye eğilimli olduğunu (ve bunun izlenme süresini artırdığını) unutmayın. Bu nedenle, görüntüleyenler kanalınızı ilk kez keşfettiğinde harika bir ilk izlenim bırakmak istersiniz.
Fragman Oluşturma
Kanal fragmanınız film fragmanı gibidir. Kanal fragmanınızı
kanalınızın sunduklarına dair bir önizleme olarak kullanıp görüntüleyenlerin
abone olmak istemesini sağlayın. Kanal fragmanınızda ne olmalıdır? Kanalınızın
özel niteliklerini, kişiliğinizi ve görüntüleyenlerin neden geri gelmeyi
istemesi gerektiğini düşünün. Kanal fragmanı oluşturmanın birçok yolu vardır
ancak işe ilk birkaç saniyede görüntüleyenleri bağlayacak, kanalınızın en iyi
bölümlerini öne çıkaracak ve anahtar mesajlarınızı iletecek bir şeylerle
başlamayı düşünün. Görüntüleyenlerinizde kalıcı bir izlenim bırakmak
istersiniz. Bu nedenle, bitişte görüntüleyenlerden açık olarak abone olmalarını
isteyin.
Kurallar
- Görüntüleyenlerin sizi daha önce hiç duymadığını varsayın. Onlara sunduğunuz içeriği tanıtın ve neden abone olmaları gerektiğini söyleyin.
- Kısa tutun. Kanalınızın harika yönlerini yeni bir görüntüleyene hızla tanıtabilmelisiniz. Fragman ziyaretçilerinize kim olduğunuzu, içeriğinizin ne olduğunu ve yeni yüklemelerden neler bekleyebileceklerini anlatmalıdır.
- Videonuzda ek açıklamalarla görüntüleyenlerden abone olmalarını isteyin. Video bittiğinde fragmanınızda otomatik olarak bir bitiş kartı da olacaktır. Bu bitiş kartı, kitlenin abone olması için kolay bir yol sunar.
Kanal Açıklaması Yazma
Kanal açıklaması, kanalınız hakkındaki önemli bilgileri
ileten bir metindir. Arama motorları, kullanıcıların sizi bulabilmesi için bu
kelimeleri kullanır. Abone olmayan bir görüntüleyen, kanalınıza geldiğinde hem
kanal fragmanınızı hem de kanal açıklamanızı görür. Görüntüleyenler, kanal
açıklamanızı okuduğunda kanalınızın konusu hakkında iyi bir fikir edinmiş
olmalı ve daha fazla bilgi için nereye gitmesi gerektiğini biliyor olmalıdır.
İpuçları
- En önemli bilgileri bir kısa açıklama gibi açıklamanızın başında verin.
- Açıklamanızın öne çıkması için özel sloganlar kullanın!
- Görüntüleyenleri abone olmaya veya bir oynatma listesini izlemeye ikna etmek için anahtar eylem kelimeleri kullanın.
- Sosyal kanallarınızın veya web sitenizin bağlantılarını dahil edin.
- URL'leri kısa tutmak için goo.gl veya bit.ly gibi bağlantı kısaltma hizmetlerini kullanın. Bu hizmetler, kullanıcıların bağlantınıza kaç defa tıkladığını takip etmenize de yardımcı olabilirler.
- Açıklamanızın mobil cihazlarda ve YouTube'un diğer alanlarında nasıl görüntülendiğini kontrol edin.
Işık, Kamera, Motor.!
Başlamadan önce videonuzu planlamanız gerekir. Kitlenizin
kim olduğunu düşünün, senaryonuzu yazın ve eserinizi planlayın. Bu adımlardan
her biri için bazı ipuçları aşağıda sunulmuştur.
Kitlenizi belirleyin
Görüntüleyenin hakkınızda hiçbir bilgiye sahip olmadığını
varsayarak kendinize şu soruları sorun:
- Görüntüleyenlerin özellikle ilk birkaç saniye içinde kanalım hakkında neleri öğrenmesi gerekir?
- Kanal fragmanımı izledikten sonra kendilerini nasıl hissetmelerini istiyorum?
- Ton nasıl olmalı? Ne duymalarını istiyorum? Neşeli mi, ciddi mi, komik mi, esrarlı mı yoksa bilgilendirici mi olmalı? Hangi renk şemalarını ve yazı tiplerini kullanmalıyım?
Senaryo oluşturun
Senaryoyu başlamadan önce yazmak, başarı açısından çok
önemlidir. Başından sonuna kadar net ve etkileyici bir mesaj sunan yapı,
fragmanınızın daha fazla abone kazanmasına yardımcı olabilir. Senaryonuz,
ekranda görünen kelimeler ve görüntüler ile görüntüleyenlerin duyduğu ses ve
müziktir. Bunların tümü, kanalınızın mesajını net bir şekilde iletmeli ve
kanalınızın "görüntüsüne ve hissine" (yani marka bilinci
oluşturmanıza) uygun olmalıdır. Senaryonuz görüntüleyenlere bir sonraki aşamayı
da anlattığından kanal reklamınızı kanalınızın adını pekiştirerek bitirin ve
kanalınızda daha fazla video izlemelerini söyleyin.
Grafikler ve müzikle görüntüleyenlerin dikkatini çekin
Grafikler, senaryoyu görsel olarak yansıtan öğelerdir. Tüm
grafikleriniz için sade ancak tutarlı bir arka plan oluşturun ve senaryonuza
bağlı özel grafikleri oluştururken kanalınızın yazı tipini ve stilini kullanın.
Okunabilirlik çok önemlidir.
Doğru müziği kullandığınızda görüntüleyenlerinizin
duygularını harekete geçirebilirsiniz. Müzik, görüntüleyenlerin ilgisini çeker
ve tonu ve enerjiyi belirler. Senaryonuz, grafikleriniz ve kanalınızla tutarlı
olan bir müzik seçin. YouTube ses kitaplığındaki kullanıma hazır müziklere göz
atın.
Bir kanal fragmanının başarılı olması için montaj yapılmış
klipleri kullanmak şart değildir. En iyi kliplerden bir veya ikisini seçebilir,
hatta orijinal bir çekimi bile kullanabilirsiniz. Montajlı klipleri
kullanacaksanız kanalınızda öne çıkan materyallerin çeşitliliğini gösterin.